Kartanon kesämajat ry.

Yleistä

 

Kartanon kesämajat ry hallinnoi Kulosaaren kartanon entistä kesämaja-aluetta, joka käsittää 181 kesämajaa. Lisäksi alueella on yhdistyksen hallinnassa wc-rakennus ja jätekatos.

 

Kartanon kesämajat ry toimii kesämajalaisten yhteisten etujen hyväksi ja heidän viihtyvyytensä edistämiseksi sekä vuokraa edelleen maanvuokrasopimuksen mukaisia majanpito-oikeuksia. Kartanon kesämajat ry huoltaa ja ylläpitää kesämaja-alueen palveluita, valvoo rakennustapaohjeiden noudattamista ja järjestää kesämajalaisille tapahtumia pääosin talkoilla.

 

Lisäksi yhteistyötä tehdään alueella toimivien epävirallisten sähköosuuskuntien (Sähkö 1 ja Sähkö 2) ja muiden alueen yhdistysten sekä Helsingin kaupungin kanssa.

 

Yhdistyksen toiminta on juuri käynnistynyt. Ensimmäisellä toimintakaudella 2024 kehitetään ja kokeillaan rohkeasti erilaisia toimintamuotoja, ja pyritään muodostamaan niistä hyviä ja kestäviä käytäntöjä. 

 

Tiedotusta toiminnasta hoidetaan aktiivisesti ja monikanavaisesti: yhdistyksen virallisella ilmoitustaululla (tuttavallisemmin Vessan Seinällä), näillä kotisivuilla ja jäsenille tarkoitetulla sähköpostilistalla, yhdistyksen Facebook-sivun sekä kaikille toiminnasta kiinnostuneille suunnatun Facebook-ryhmän  kautta. 

 

Yhdistyksen omaa tapahtumatoimintaa käynnistetään kesäkaudella 2024, ja tapahtumien järjestämistä varten perustetaan erillinen huvitoimikunta. Tapahtumat järjestetään pääosin talkoovoimin. Tapahtumakulut katetaan yhdistyksen varoista sekä mahdollisilla avustuksilla ja pääsymaksuilla. Lisäksi järjestetään alueen hoitoon ja kasvillisuuteen liittyviä talkoita. Muita mahdollisia ja tarpeellisia toimintamuotoja kartoitetaan aktiivisesti toimintakauden aikana, myös yhteistyössä alueen muiden toimijoiden kanssa.

 

Hallitus ja toimihenkilöt

 

Yhdistyksen hallinnosta vastaa sääntömääräisten kokouksien välillä syyskokouksessa valittava puheenjohtaja sekä hallitus, joka valitsee keskuudestaan varapuheenjohtajan, sihteerin ja rahastonhoitajan.

 

Lisäksi voidaan valita tarpeelliseksi katsottuja vastuuhenkilöitä ja työryhmiä eri tehtävien hoitamista varten. Tällaisia voivat olla esimerkiksi viestintävastaava, huvitoimikunta, vesihuoltoryhmä tai rakennusvalvontaryhmä. Vastuuhenkilöt ja työryhmät valitaan yhdistyksen kokouksessa tai hallituksen päätöksellä joko yhdistyksen hallituksesta tai sen ulkopuolelta. Hallitus voi yhdistyksen kokouksien välillä tarvittaessa siirtää vastuun henkilöltä toiselle. 

 

Syyskokouksessa 25.11.2023 kaudelle 2024 valittiin puheenjohtajaksi Isabel Gonzalez ja hallitukseen varsinaisiksi jäseniksi Antti Ylitalo, Tony Less (varapuheenjohtaja), Tiina Karhula, Hanna-Riikka Partanen (rahastonhoitaja), Sandra Vuori (nettisivuvastaava) ja Ulla Tyyskä (sihteeri). Varajäseniksi valittiin Olli Hakkarainen (viestintävastaava), Elina Sirén, Jari Järvinen ja Miia Järvinen.

 

Hallituksen tavoitat sähköpostilla osoitteesta info@kartanonkesamajat.fi


Hallituksen lisäksi yhdistykselle on valittu vesihuoltoryhmä, jota vetää Tony Less (vesihuolto@kartanonkesamajat.fi) ja rakennusvalvontaryhmä, jota vetää Jari Järvinen (rakennusvalvonta@kartanonkesamajat.fi). Huvitoimikunta valitaan kevätkokouksen 2024 yhteydessä.